Spokojená učitelka II

Jak být vědomým průvodcem

Cyklus sebe-rozvojových seminářů pro školy

(akreditace udělena pod č.j. MSMT - 28658/2022-4-966)

Pokračování úspěšného cyklu seminářů zaměřených na prevenci syndromu vyhoření, psychohygienu každého dne a celkovou životní spokojenost.

V tomto druhém cyklu se ještě více ponoříme do hloubky jednotlivých témat a prozkoumáme konkrétní situace, které nás trápí a jejichž vyřešení nám pomůže zlepšit spokojenost nejen naši, ale i našeho okolí.

Co Vám tyto semináře přinesou?

⇒ nový pohled na to, jak ego ovlivňuje naši mysl a způsobuje nám nepříjemné situace v životě
⇒ způsob jak se držet v dobré náladě pomocí myšlenek, které si vědomě vybíráme
⇒ schopnost využívat komunikaci jako nástroj k budování spokojených vztahů
⇒ dovednost kladení otázek a naslouchání, které mohou významně ovlivnit naše vztahy a spokojenost
⇒ rozbor konkrétních situací a problémů a nalezení řešení

Témata jednotlivých seminářů

Mysl a ego

  • Dozívete se co je to vlastně ego.
  • Prozkoumáme různé pohledy na ego, projevy ega a jeho vliv na náš život.
  • Ukážeme si jak vědomě vnímat ego a emoce s ním související.
  • Budeme trénovat práce s myslí -  práci s myšlenkami, výběr myšlenek, kterým chceme věnovat pozornost.

Komunikace

  • Podíváme se na to, jaké různé způsoby komunikace existují a které používáte nejčastěji.
  • Zaměříme se na laskavou komunikace a její vliv na nás a naše okolí.
  • Ukážeme si jak komunikovat v respektu a úctě ke druhému.
  • Naučíte se jak komunikaci využívat jako nástroj k budování dobrých vztahů.

Práce s konkrétním problémem - I

  • Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
  • Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.

Emoce

  • Ukážeme si škálu emocí.
  • Podíváme se k čemu nám emoce slouží, jak je prožíváme a co je způsobuje.
  • Prozkoumáme reakce našeho těla na emoce.
  • Zjistíme jaký vliv mají myšlenky na naše emoce a jak toho můžeme využít pro udržení se v dobrém a laskavém naladění.

Otázky a naslouchání

  • Ukážeme si různé typy otázek.
  • Vysvětlíme si jak klást ty správné otázky a proč je dobré se ptát.
  • Zjistíme jak mocné naslouchání dovede být a jak nám může pomoci v každodenním životě.
  • Potrénujeme dovednost naslouchání, zejména naslouchání bez hodnocení a posuzování,
  • Naučíme se strategii podpory a povzbuzení.

Práce s konkrétním problémem - II

  • Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
  • Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.

O autorce a lektorkách

Jmenuji se Pavla Váňová a jsem autorkou tohoto akreditovaného programu Spokojená učitelka - osobní spokojenost. 

Strávila jsem 18 let v korporátním prostředí na manažerských pozicicích převážně v oblasti personalistiky, kde jsem získala velmi cenné zkušenosti pro práci s lidmi a lektorování.

Mojí nejcennější zkušeností je však život s mojí milovanou maminkou, která sama byla paní učitelkou a velmi dobře si vzpomínám, jak se cítila a co prožívala.

Mimo to jsem sama mamkou dvou pubertálních dětí a majitelkou velmi živého loveckého psa.

Tento program vedou spolu se mnou zkušené lektorky - psycholožky, které se kromě své vlastní praxe věnují také lektorské činnosti. 

Ing. Pavla Váňová
autorka programu