Spokojená učitelka II
Jak být vědomým průvodcem
Cyklus sebe-rozvojových seminářů pro školy
(akreditace udělena pod č.j. MSMT - 28658/2022-4-966)
Pokračování úspěšného cyklu seminářů zaměřených na prevenci syndromu vyhoření, psychohygienu každého dne a celkovou životní spokojenost.
V tomto druhém cyklu se ještě více ponoříme do hloubky jednotlivých témat a prozkoumáme konkrétní situace, které nás trápí a jejichž vyřešení nám pomůže zlepšit spokojenost nejen naši, ale i našeho okolí.
Co Vám tyto semináře přinesou?
⇒ nový pohled na to, jak ego ovlivňuje naši mysl a způsobuje nám nepříjemné situace v životě
⇒ způsob jak se držet v dobré náladě pomocí myšlenek, které si vědomě vybíráme
⇒ schopnost využívat komunikaci jako nástroj k budování spokojených vztahů
⇒ dovednost kladení otázek a naslouchání, které mohou významně ovlivnit naše vztahy a spokojenost
⇒ rozbor konkrétních situací a problémů a nalezení řešení
Témata jednotlivých seminářů
Mysl a ego
- Dozívete se co je to vlastně ego.
- Prozkoumáme různé pohledy na ego, projevy ega a jeho vliv na náš život.
- Ukážeme si jak vědomě vnímat ego a emoce s ním související.
- Budeme trénovat práce s myslí - práci s myšlenkami, výběr myšlenek, kterým chceme věnovat pozornost.
Komunikace
- Podíváme se na to, jaké různé způsoby komunikace existují a které používáte nejčastěji.
- Zaměříme se na laskavou komunikace a její vliv na nás a naše okolí.
- Ukážeme si jak komunikovat v respektu a úctě ke druhému.
- Naučíte se jak komunikaci využívat jako nástroj k budování dobrých vztahů.
Práce s konkrétním problémem - I
- Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
- Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.
Emoce
- Ukážeme si škálu emocí.
- Podíváme se k čemu nám emoce slouží, jak je prožíváme a co je způsobuje.
- Prozkoumáme reakce našeho těla na emoce.
- Zjistíme jaký vliv mají myšlenky na naše emoce a jak toho můžeme využít pro udržení se v dobrém a laskavém naladění.
Otázky a naslouchání
- Ukážeme si různé typy otázek.
- Vysvětlíme si jak klást ty správné otázky a proč je dobré se ptát.
- Zjistíme jak mocné naslouchání dovede být a jak nám může pomoci v každodenním životě.
- Potrénujeme dovednost naslouchání, zejména naslouchání bez hodnocení a posuzování,
- Naučíme se strategii podpory a povzbuzení.
Práce s konkrétním problémem - II
- Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
- Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.
O autorce a lektorkách
Jmenuji se Pavla Váňová a jsem autorkou tohoto akreditovaného programu Spokojená učitelka - osobní spokojenost.
Strávila jsem 18 let v korporátním prostředí na manažerských pozicicích převážně v oblasti personalistiky, kde jsem získala velmi cenné zkušenosti pro práci s lidmi a lektorování.
Mojí nejcennější zkušeností je však život s mojí milovanou maminkou, která sama byla paní učitelkou a velmi dobře si vzpomínám, jak se cítila a co prožívala.
Mimo to jsem sama mamkou dvou pubertálních dětí a majitelkou velmi živého loveckého psa.
Tento program vedou spolu se mnou zkušené lektorky - psycholožky, které se kromě své vlastní praxe věnují také lektorské činnosti.

Ing. Pavla Váňová
autorka programu