Spokojená učitelka II

Jak být vědomým průvodcem

Cyklus sebe-rozvojových seminářů pro školy

Pokračování úspěšného cyklu seminářů zaměřených na prevenci syndromu vyhoření, psychohygienu každého dne a celkovou životní spokojenost.

V tomto druhém cyklu se ještě více ponoříme do hloubky jednotlivých témat a prozkoumáme konkrétní situace, které nás trápí a jejichž vyřešení nám pomůže zlepšit spokojenost nejen naši, ale i našeho okolí.

Co Vám tyto semináře přinesou?

⇒ nový pohled na to, jak ego ovlivňuje naši mysl a způsobuje nám nepříjemné situace v životě
⇒ způsob jak se držet v dobré náladě pomocí myšlenek, které si vědomě vybíráme
⇒ schopnost využívat komunikaci jako nástroj k budování spokojených vztahů
⇒ dovednost kladení otázek a naslouchání, které mohou významně ovlivnit naše vztahy a spokojenost
⇒ rozbor konkrétních situací a problémů a nalezení řešení

Témata jednotlivých seminářů

Mysl a ego

  • Dozívete se co je to vlastně ego.
  • Prozkoumáme různé pohledy na ego, projevy ega a jeho vliv na náš život.
  • Ukážeme si jak vědomě vnímat ego a emoce s ním související.
  • Budeme trénovat práce s myslí -  práci s myšlenkami, výběr myšlenek, kterým chceme věnovat pozornost.

Komunikace

  • Podíváme se na to, jaké různé způsoby komunikace existují a které používáte nejčastěji.
  • Zaměříme se na laskavou komunikace a její vliv na nás a naše okolí.
  • Ukážeme si jak komunikovat v respektu a úctě ke druhému.
  • Naučíte se jak komunikaci využívat jako nástroj k budování dobrých vztahů.

Práce s konkrétním problémem - I

  • Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
  • Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.

Emoce

  • Ukážeme si škálu emocí.
  • Podíváme se k čemu nám emoce slouží, jak je prožíváme a co je způsobuje.
  • Prozkoumáme reakce našeho těla na emoce.
  • Zjistíme jaký vliv mají myšlenky na naše emoce a jak toho můžeme využít pro udržení se v dobrém a laskavém naladění.

Otázky a naslouchání

  • Ukážeme si různé typy otázek.
  • Vysvětlíme si jak klást ty správné otázky a proč je dobré se ptát.
  • Zjistíme jak mocné naslouchání dovede být a jak nám může pomoci v každodenním životě.
  • Potrénujeme dovednost naslouchání, zejména naslouchání bez hodnocení a posuzování,
  • Naučíme se strategii podpory a povzbuzení.

Práce s konkrétním problémem - II

  • Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
  • Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.

Realizační tým

Ing. Pavla Váňová
autorka programu a lektorka

Jmenuji se Pavla Váňová a jsem autorkou programu Spokojená učitelka.

Strávila jsem 18 let v korporátním prostředí na manažerských pozicicích převážně v oblasti personalistiky, kde jsem získala velmi cenné zkušenosti pro práci s lidmi a lektorování. Velkým posunem v mém životě bylo absolvování koučovacího výcviku u Anthony Robbinse.

Mojí nejcennější zkušeností je však život s mojí milovanou maminkou, která sama byla paní učitelkou a velmi dobře si vzpomínám, jak se cítila a co prožívala.

Právě tato zkušenost mě přivedla do prostředí školství. Velmi mě naplňuje pomáhat učitelkám a učitelům zvládat toto často vyčerpávající povolání tak, aby se zase mohli vracet domů s úsměvem na tváři nejen oni, ale i jejich žáci.

Mimo to jsem mamkou dvou pubertálních dětí, majitelkou velmi živého loveckého psa a úžasného klidného koně.

Barbora Korbelářová
lektorka

Jmenuji se Barbora Korbelářová a jsem profesionální životní koučka.  

A kdo ještě jsem?

Akční žena, co má stále plný diář různých aktivit a baví jí život.

Profesionál v oblasti Lidských zdrojů. Během své dvacetileté kariéry jsem obsadila stovky pozic, mluvila s mnoha lidmi, o jejich snech, potřebách a cílech, naplnila mnohá očekávání. Teď plním očekávání svých klientů.

Certifikovaný kouč. Absolvovala jsem akreditovaný výcvik koučů ICF ACTPCoachville Center For Coaching Mastery. Jsem člen ICF a ctím její etický kodex.

A taky máma dvou puberťáků a manželka učitele matematiky na 2. stupni základní školy.

Mgr. Kateřina Brikciová
lektorka

Ještě při studiu psychologie jsem začala pracovat v personálním oddělení nadnárodní společnosti, kde jsem se naučila koučovat a školit a zároveň jsem prošla psychoterapeutickým výcvikem, abych se mohla věnovat terapii.

Naplňuje mě provázet klienty různými cestami v různých prostředích a poskytovat jim nové zkušenosti a příležitosti. Možnost pracovat s pedagogickými pracovníky přímo ve škole je pro mě velká radost i výzva.

Druhým rokem se podílím na projektu Spokojená učitelka a mou vizí je přinést do života učitelů nové možnosti, jak zvládat náročné situace, nezapomínat na sebe a svoje potřeby a neztratit radost z práce. Důležitou součástí workshopů jsou skupinové diskuze a sdílení zkušeností, které posouvají účastníky a často i mě.

Mám ráda od všeho trochu. Město i les, společnost i samotu, strukturu i mírný chaos.

Dora Grimová
lektorka

Více než 16 let se věnuji oblasti lidských zdrojů, mám zkušenosti jak ze soukromého tak neziskového sektoru, kde jsem působila posledních pět let v pozici HR manažerky.

Zabývám se školením měkkých dovedností. Hlavní témata se týkají komunikace, týmové dynamiky, prezentačních dovedností, školení školitelů, řízení lidí a též se zabývám tématy zvládání stresu a syndromu vyhoření. 

Za sebou mám certifikovaný výcvik koučů, základní výcvik krizové intervence, interpretační certifikaci Hoganových osobnostních testů a také jsem absolvovala několik semestrů školy improvizace.

Velmi ráda poznávám nové kultury, nové světy. Navštívila jsem 4 kontinenty, přes 20 zemí, cestuji jak stopem, vlakem, lodí, na kole či pěšky. Věřím, že cestování a potkávání nových lidí je cesta k sama sobě a nasbírané zážitky a zkušenosti otevírají nové perspektivy.

Mgr. Lucie Hájková
lektorka

Posledních 15 let jsem profesionální lektorkou, mou vášní je hledat cesty k propojení mezi dospělými, dětmi, mezi dospělými a dětmi, kolegy, nadřízenými a podřízenými. 

Přečetla jsem stohy knih a absolvovala desítky seminářů v tématech osobního rozvoje, komunikace, koučování, výchovy a vzdělávání. Vystudovala jsem pedagogickou fakultu a od roku 2013 jsem 6 let učila na základní škole angličtinu.

Moje životní cesta mě naučila pracovat se svými emocemi, hledat způsoby, jak se domluvit s nejrůznějšími typy osobností, zůstat v klidu i se efektivně rozčílit. Našla jsem způsob, jak se nenechat semlít a dovolit si naplňovat své potřeby. O své zkušenosti i znalosti se ráda dělím se všemi, kdo chtějí zkoušet věci měnit a rozvíjet se. Je to společná, inspirativní a podporující cesta, která nás baví.

Těším se, že potkám i vás.

Podobně jako kolegyně, i já mám doma 2 puberťáky a spoustu dobrodružných výprav za spolužitím.