Spokojená učitelka II
Jak být vědomým průvodcem
Cyklus sebe-rozvojových seminářů pro školy
Pokračování úspěšného cyklu seminářů zaměřených na prevenci syndromu vyhoření, psychohygienu každého dne a celkovou životní spokojenost.
V tomto druhém cyklu se ještě více ponoříme do hloubky jednotlivých témat a prozkoumáme konkrétní situace, které nás trápí a jejichž vyřešení nám pomůže zlepšit spokojenost nejen naši, ale i našeho okolí.
Co Vám tyto semináře přinesou?
⇒ nový pohled na to, jak ego ovlivňuje naši mysl a způsobuje nám nepříjemné situace v životě
⇒ způsob jak se držet v dobré náladě pomocí myšlenek, které si vědomě vybíráme
⇒ schopnost využívat komunikaci jako nástroj k budování spokojených vztahů
⇒ dovednost kladení otázek a naslouchání, které mohou významně ovlivnit naše vztahy a spokojenost
⇒ rozbor konkrétních situací a problémů a nalezení řešení
Témata jednotlivých seminářů
Mysl a ego
- Dozívete se co je to vlastně ego.
- Prozkoumáme různé pohledy na ego, projevy ega a jeho vliv na náš život.
- Ukážeme si jak vědomě vnímat ego a emoce s ním související.
- Budeme trénovat práce s myslí - práci s myšlenkami, výběr myšlenek, kterým chceme věnovat pozornost.
Komunikace
- Podíváme se na to, jaké různé způsoby komunikace existují a které používáte nejčastěji.
- Zaměříme se na laskavou komunikace a její vliv na nás a naše okolí.
- Ukážeme si jak komunikovat v respektu a úctě ke druhému.
- Naučíte se jak komunikaci využívat jako nástroj k budování dobrých vztahů.
Práce s konkrétním problémem - I
- Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
- Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.
Emoce
- Ukážeme si škálu emocí.
- Podíváme se k čemu nám emoce slouží, jak je prožíváme a co je způsobuje.
- Prozkoumáme reakce našeho těla na emoce.
- Zjistíme jaký vliv mají myšlenky na naše emoce a jak toho můžeme využít pro udržení se v dobrém a laskavém naladění.
Otázky a naslouchání
- Ukážeme si různé typy otázek.
- Vysvětlíme si jak klást ty správné otázky a proč je dobré se ptát.
- Zjistíme jak mocné naslouchání dovede být a jak nám může pomoci v každodenním životě.
- Potrénujeme dovednost naslouchání, zejména naslouchání bez hodnocení a posuzování,
- Naučíme se strategii podpory a povzbuzení.
Práce s konkrétním problémem - II
- Za použití konceptu Balintovské struktury se podíváme na zcela konkrétní problkém, situaci, případ, který nám a našemu okolí způsobuje disharmonii.
- Nalezneme konkrétní výstupy, co by se mohlo v řešeném případu udělat.
Realizační tým
Ing. Pavla Váňová
autorka programu a lektorka
Jmenuji se Pavla Váňová a jsem autorkou programu Spokojená učitelka.
Strávila jsem 18 let v korporátním prostředí na manažerských pozicicích převážně v oblasti personalistiky, kde jsem získala velmi cenné zkušenosti pro práci s lidmi a lektorování. Velkým posunem v mém životě bylo absolvování koučovacího výcviku u Anthony Robbinse.
Mojí nejcennější zkušeností je však život s mojí milovanou maminkou, která sama byla paní učitelkou a velmi dobře si vzpomínám, jak se cítila a co prožívala.
Právě tato zkušenost mě přivedla do prostředí školství. Velmi mě naplňuje pomáhat učitelkám a učitelům zvládat toto často vyčerpávající povolání tak, aby se zase mohli vracet domů s úsměvem na tváři nejen oni, ale i jejich žáci.
Mimo to jsem mamkou dvou pubertálních dětí, majitelkou velmi živého loveckého psa a úžasného klidného koně.
Barbora Korbelářová
lektorka
Jmenuji se Barbora Korbelářová a jsem profesionální životní koučka.
A kdo ještě jsem?
Akční žena, co má stále plný diář různých aktivit a baví jí život.
Profesionál v oblasti Lidských zdrojů. Během své dvacetileté kariéry jsem obsadila stovky pozic, mluvila s mnoha lidmi, o jejich snech, potřebách a cílech, naplnila mnohá očekávání. Teď plním očekávání svých klientů.
Certifikovaný kouč. Absolvovala jsem akreditovaný výcvik koučů ICF ACTPCoachville Center For Coaching Mastery. Jsem člen ICF a ctím její etický kodex.
A taky máma dvou puberťáků a manželka učitele matematiky na 2. stupni základní školy.
Mgr. Kateřina Brikciová
lektorka
Ještě při studiu psychologie jsem začala pracovat v personálním oddělení nadnárodní společnosti, kde jsem se naučila koučovat a školit a zároveň jsem prošla psychoterapeutickým výcvikem, abych se mohla věnovat terapii.
Naplňuje mě provázet klienty různými cestami v různých prostředích a poskytovat jim nové zkušenosti a příležitosti. Možnost pracovat s pedagogickými pracovníky přímo ve škole je pro mě velká radost i výzva.
Druhým rokem se podílím na projektu Spokojená učitelka a mou vizí je přinést do života učitelů nové možnosti, jak zvládat náročné situace, nezapomínat na sebe a svoje potřeby a neztratit radost z práce. Důležitou součástí workshopů jsou skupinové diskuze a sdílení zkušeností, které posouvají účastníky a často i mě.
Mám ráda od všeho trochu. Město i les, společnost i samotu, strukturu i mírný chaos.
Dora Grimová
lektorka
Více než 16 let se věnuji oblasti lidských zdrojů, mám zkušenosti jak ze soukromého tak neziskového sektoru, kde jsem působila posledních pět let v pozici HR manažerky.
Zabývám se školením měkkých dovedností. Hlavní témata se týkají komunikace, týmové dynamiky, prezentačních dovedností, školení školitelů, řízení lidí a též se zabývám tématy zvládání stresu a syndromu vyhoření.
Za sebou mám certifikovaný výcvik koučů, základní výcvik krizové intervence, interpretační certifikaci Hoganových osobnostních testů a také jsem absolvovala několik semestrů školy improvizace.
Velmi ráda poznávám nové kultury, nové světy. Navštívila jsem 4 kontinenty, přes 20 zemí, cestuji jak stopem, vlakem, lodí, na kole či pěšky. Věřím, že cestování a potkávání nových lidí je cesta k sama sobě a nasbírané zážitky a zkušenosti otevírají nové perspektivy.
Mgr. Lucie Hájková
lektorka
Posledních 15 let jsem profesionální lektorkou, mou vášní je hledat cesty k propojení mezi dospělými, dětmi, mezi dospělými a dětmi, kolegy, nadřízenými a podřízenými.
Přečetla jsem stohy knih a absolvovala desítky seminářů v tématech osobního rozvoje, komunikace, koučování, výchovy a vzdělávání. Vystudovala jsem pedagogickou fakultu a od roku 2013 jsem 6 let učila na základní škole angličtinu.
Moje životní cesta mě naučila pracovat se svými emocemi, hledat způsoby, jak se domluvit s nejrůznějšími typy osobností, zůstat v klidu i se efektivně rozčílit. Našla jsem způsob, jak se nenechat semlít a dovolit si naplňovat své potřeby. O své zkušenosti i znalosti se ráda dělím se všemi, kdo chtějí zkoušet věci měnit a rozvíjet se. Je to společná, inspirativní a podporující cesta, která nás baví.
Těším se, že potkám i vás.
Podobně jako kolegyně, i já mám doma 2 puberťáky a spoustu dobrodružných výprav za spolužitím.